Leczenie dorosłych i młodzieży w psychodynamicznym procesie terapeutycznym polega na zdrowej relacji, trafnej diagnozie i wglądowej rozmowie stosowanych w celu uzyskania trwałej poprawy funkcjonowania osoby w codziennym życiu.

 

Dzięki swej wiedzy psychoterapeuta udziela klientowi wsparcia poprzez które osoba uzyskuje wgląd ( zaczyna rozumieć co się z nią dzieje, czemu czuje to co czuje, dlaczego postępuje tak a nie inaczej) o prowadzi do przeżycia zmiany wewnętrznej i owocuje zmianami w zachowaniu.

 

Dbam o profesjonalne zaopiekowanie się pacjentami kierując się Kodeksem Zasad Etycznych Psychoterapeuty. Uczestnikom terapii zapewniam dyskrecję i anonimowość. Swoją pracę poddaję regularnej superwizji psychologa. Jeśli nie mogę pomóc, bo dany problem wymaga innej formy leczenia – informuję o tym pacjenta i kieruję do odpowiednich specjalistów.

 

Konsultacja:  to pierwsze spotkanie lub spotkania, w trakcie którego wspólnie z klientem psychoterapeuta określa charakter  problemów, wybiera najbardziej optymalną formę pomocy oraz ustala cel i  zasady  współpracy .  Z konsultacji korzystać mogą osoby zainteresowane pomocą zarówno dla siebie, jak i dla swoich bliskich.

 

Sesja: to  50 – minutowa praca  z terapeutą podczas której pacjent przygląda się sobie, a terapeuta pomaga mu poznawać i rozumieć nieświadome mechanizmy psychiczne, którym dana osoba podlega.  Poprzez korekcyjne doświadczenia terapeutyczne osoba wyrównuje deficyty, na nowo tworzy to co zniekształcone, integruje się i rozwija. Sesja odbywa się  najczęściej raz w tygodniu, o stałej, uzgodnionej z pacjentem porze,

 

Mity na temat sesji: leżysz na kozetce a obok ciebie szkiełko i oko terapeuty

 

Prawda dotycząca sesji: siedzicie z terapeutą  na wygodnych fotelach, ty najswobodniej jak potrafisz mówisz to o czym chcesz: o swoich problemach i trudnościach, o wszystkim co przychodzi ci do głowy. Mogą to być wspomnienia, przeżycia, aktualne myśli, uczucia, a także pytania. Im bardziej otwarty i swobodny jest pacjent tym lepiej. Zadaniem terapeuty jest pomóc pacjentowi zrozumieć to czego on sam o sobie nie wie. 

"Są dwie trwałe rzeczy, które możemy dać naszym dzieciom: pierwsza to korzenie, druga to skrzydła."

Hodding Carter Jr.